Vishing je odvodený z anglických slov phishing a voice a je to jedna z foriem phishingu.
Cieľom je získať citlivé dáta a zneužiť ich
Vishing je postup, vďaka ktorému sa snaží páchateľ získať informácie podvodnou cestou. Cieľom útočníka je získať napríklad osobné údaje, prístup do internetbankingu, platobné karty a iné citlivé údaje.
Páchateľ vás kontaktuje a predstaví sa ako pracovník známej firmy. Pod nejakou zámienkou bude od vás požadovať osobné údaje alebo, aby ste klikli na odkaz, ktorý vám pošle. V prípade ak sa dostane k vašim údajom, bude ich chcieť zneužiť.
Dôležité je byť obozretný
- ak vám niekto zavolá a bude sa vydávať za zamestnanca banky, ktorý od vás žiada citlivé dáta neposkytnite mu ich (prihlasovacie heslá, kódy z grid karty, číslo platobnej karty a iné),
- podozrivé e-maily neotvárajte, môže sa tam nachádzať škodlivý program (spyware, vírus, trojský kôň alebo iné),
- kontaktujte svoju banku a informácie si overte,
- pravidelne obmieňajte prístupové heslá, aktualizujte si softvér a kontrolujte či sa vo vašom počítači nenachádza vírus,
- nastavte si silné heslo,
- monitorujte pohyb na účte pomocou notifikácie cez SMS alebo e-mail.