GDPR prinieslo povinnosti pre firmy a organizácie, ktoré spracúvajú osobné údaje. Povinnosťou organizácie je preto vytvoriť vhodné podmienky na ochranu osobných údajov.
Faktory, ktoré ovplyvňujú osobné údaje sú ľudia, technológie a procesy. Je dobré vytvoriť vhodné postupy a prístupy, aby bola ochrana dát čo najlepšia. Taktiež treba dbať na to, aby boli v súlade so zákonom o GDPR. V dnešnom článku si predstavíme 4 body, ako zlepšiť manažment v tejto oblasti.
4 body ako zlepšiť manažment osobných údajov:
- Vyhodnoťte svoju situáciu. Zistite, ktoré z osobných údajov, ktoré spracúvate, pokrývajú nariadenie o GDPR.
- Vytvorte si stratégiu. Vytvorte dobrú stratégiu zbierania, ukladania a používania osobných údajov. Majte na pamäti aj obchodnú stratégiu a možné riziká a vytvorte harmóniu medzi nimi.
- Prepracujte svoje postupy. Údaje, ktoré získate, sú cenné a takisto sú dôležití aj ľudia, od ktorých ste ich získali. Treba vyhodnotiť či treba menovať úradníka pre ochranu osobných údajov alebo mať dobre zvolené organizačné a technické opatrenia.
- Kontrolujte svoj program. Dbajte na pravidelnú kontrolu svojich údajov, sledujte prístup k nim a testujte bezpečnosť, aby ste mali pravidelný prehľad o situácií.